Sälj utan motstånd. Del 1/4

16-11-2021

Tycker du det är tungt, jobbigt och svårt att sälja?

Ringer du kalla samtal istället för varma leads och måste du övertala dina kunder om din produkt eller tjänsts förträfflighet istället för att visa din kund hur hon kan få ut så mycket värde som möjligt från dom?

Då har du klickat på rätt länk, för idag är den första dagen av 4, där jag kommer ta dig genom vår process och lära dig hur du kan få dina kunder att älska dig och låta dig sälja till dom utan motstånd.

Låter det spännande?

Häng på.

Vad du till en början med måste förstå är att ingen är intresserad av dig eller dina produkter. Eller som Rymond & Maria sjunger: Ingen vill veta var du köpt din tröja.

Tragiskt eller hur?

Vad jag talar om är en enkel process som är lätt att följa, för att skapa intresse och försäljning utan att behöva vara säljpushig?

Processen är enkelt som alla sanningar och består av tre steg som du måste leda dina leads genom för att i slutändan, få en glad och nöjd kund som är redo att köpa från dig gång efter gång.

Processen består av tre steg.

  1. Skapa nyfikenhet
  2. Föd deras intresse
  3. Be dom köpa

Tre steg, det är allt.

Ingen är intresserad av dig eller vart du köpt din tröja innan du väckt kundens intresse. Först då vill hon veta mer om tröjan. Och med mer och djupare kunskap och massor av inspiration från dig så springer även hon till butiken för att köpa sig precis samma sorts tröja som du precis berättat om.

Processen är enkel men såklart finns det mycket att upptäcka i det här ämnet.

Så under de närmsta tre veckorna kommer jag att djupdyka i varje steg och förklara mer hur du kan skräddarsy din egen process för att väcka deras nyfikenhet.

Dela rätt information, så att dom känner sig trygga med dig.

Och när du ber dom att köpa, kommer dom att med glädje öppna sin plånbok, och tömma den, för att du just löst deras tröjproblem.

Du är på rätt plats, med rätt information och rätt produkt, i rätt tid för att fylla deras behov. Du är deras hjälte.

Så, häng med de kommande veckorna och lär dig hur du genom en blandning mellan din Content marketing strategi och en automatiserad säljtunnel, kan skapa en process som låter dig sälja, utan motstånd.

/storylab_


storylabs_ är den nya tidens fullservicebyrå som inte bara tänker mobile first utan även, hur kan vi automatisera våra kunders sälj och öka lönsamheten.

storylabs_

hello@storylabs.se
+46 (0)70-950 9442

Story Lab Sweden AB
Pål Skräddares v. 6
24772 Genarp
Newsletter
Vårt Newsletter innehåller inspiration och guider om hur du kan utveckla din Content Marketing strategi och sticka ut i dina kanaler.
crossmenu