Visa din styrka, men inte överallt

02-11-2021
Se videoversionen av detta avsnitt på vår YouTube kanal.

Kan jag berätta något för dig som jag är riktigt dålig på? Twitter.

Det är en av de riktigt stora social media plattformarna där ute och visst jag har ett konto, till och med ett företagskonto. Men jag fattar det inte. Jag fattar det verkligen inte. Och det är ok, om just Twitter inte skulle vara viktigt för mig.

Min styrka ligger inte i att skriva inlägg på 280 tecken eller mindre, utan det är att dela med mig av min historia och kunskaper inom Content Marketing Strategier genom filmade inlägg.

Vad jag vill säga med det här är att när du bygger din Content Marketing strategi så måste du välja var du vill lägga både din energi och din marknadsbudget.

Är du en super copy writer, ja då är kanske Twitter rätt för dig. Då har du din stryka där. Om inte, välj en annan kanal. 

Vill du skjuta med hagelbössa över flertalet social media plattformar eller vill du använda ditt lasersikte och enbart fokusera på till exempel Instagram eller facebook? Bra. 

Har du verkligen tid att skriva både ett full längds white paper på 50 sidor eller mer, skapa en podcast, en killer blogg och hålla filmade webinars varje vecka eller månad? 

Som sagt beroende på dina styrkor och hur din strategi och din budget ser ut så kan du såklart göra allt, men du behöver inte göra det. Men du måste göra något, i alla fall en sak och den saken måste du göra riktigt, riktigt, riktigt bra. 

Så, hur hittar jag då mina styrkor, vad jag bör göra och var jag ska göra det?

Tillbaka igen till din Content Marketing strategi. I den ska du ha definierat vem din målgrupp är och förhoppningsvis även skapat en persona som definierar din målgrupp. Och vet du vem hon är, så kommer du även att veta var hon finns och i vilka kanaler. När det kommer till dina styrkor så är det många gånger budgeten som begränsar eller tillåter hur mycket du kan göra. 

Så vilka är dina styrkor?

Vem pratar du med?

Och i vilken kanal når du bäst fram med ditt budskap? 

När du knäckt detta så är du på god väg att skapa din ultimata Content Marketing Strategi som funkar för dig och ditt företag.


storylabs_ är den nya tidens fullservicebyrå som inte bara tänker mobile first utan även, hur kan vi automatisera våra kunders sälj och öka lönsamheten.

storylabs_

hello@storylabs.se
+46 (0)70-950 9442

Story Lab Sweden AB
Pål Skräddares v. 6
24772 Genarp
Newsletter
Vårt Newsletter innehåller inspiration och guider om hur du kan utveckla din Content Marketing strategi och sticka ut i dina kanaler.
crossmenu